ready 4 digital
marketing
ready 4
digital marketing
Digital Marknadsföring
Träffsäker, mätbar digital marknadsföring
Vi får ditt företag att synas digitalt
Digital marknadsföring är överlägsen all annan marknadsföring när det kommer till träffsäkerhet och mätbarhet. På så sätt kan du marknadsföra ditt företag effektivt och nå ut till ännu fler. Smart, eller hur?
What we can do 4 you
Sökmotormarknadsföring
Betald annonsering för att driva fler besökare till din webbplats via Google och andra sökmotorer, genom exempelvis Google AdWords, Google Shopping och Bing Ads.
Digital annonsering
Betald annonsering i native- eller bannerformat i exempelvis Googles displaynätverk, sociala medier, bloggar eller nyhetssajter för att bygga varumärke och trovärdighet.
Sökmotoroptimering
Vi gör en sökordsanalys för att studera målgruppens ordval och arbetar sen operativt med on- och off page-optimering för att driva trafik till din webbplats via sökmotorerna.
Sociala medier
Vi skapar en strategi och plan för att bygga styrka och buzz kring ditt varumärke via content marketing på sociala medier som Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.
Statistik
Uppsättning av konto och måluppföljning i Google Analytics, för att utvärdera och maximera effekterna av den digitala marknadsföringen.
Ready 4 Digital marketing?
Kundprojekt
Vilka har vi hjälpt med digital marknadsföring
Möjligheten att väldigt specifikt rikta den digitala marknadsföringen mot rätt målgrupp, gör detta till en överlägset lönsam och kostnadseffektiv marknadsföringsmetod. En tydlig målsättning och rätt statistikverktyg, gör det möjligt att mäta hur framgångsrik din digitala marknadsföring har varit på ett väldigt exakt vis och i nästa steg öka konverteringen ytterligare. Din digitala satsning blir en naturlig del av företagets övergripande affärsidé.
Vi förstår din business, dina kunders köpbeteende och vet hur du ska agera för att nå din målgrupp, ända ner på individnivå.
80%
Startar sin köpprocess på Google
Undersökningar visar att ungefär 80% av kunderna startar sitt köp genom att söka på Google. Det betyder att kunden kommit väldigt långt i sin köpprocess innan en kontakt tas med ditt företag. I det skedet är han påläst och har en klar uppfattning om vad han behöver.
Vi förstår kundens köpbeteende och har därför alla möjligheter att påverka honom i sitt beslut och val av leverantör. När vi vet var de potentiella kunderna finns är det enkelt att räkna ut genom vilka kanaler vi når dem och vilka mätbara mål som är lämpliga för marknadsföringen.
Ready Digital bloggar om digital marknadsföring
Handfasta tips för marknadsföring som ökar din försäljning och förbättrar din hemsida och webshop.
Därför ska du följa statistiken för din hemsida eller webshop
Du som inte följer statistiken över din hemsida missar chansen att få reda på väldigt mycket om den och ditt företag. Vi visar hur du får svar på fem viktiga frågor.
Så skriver du en bra metabeskrivning
Beskrivningen är A & O för att du ska få de eftertraktade klicken från sökresultaten! Se vår guide för det du behöver veta för att skriva en riktigt bra metabeskrivning.
10 anledningar varför du ska annonsera i Google Ads (AdWords)
Vi går igenom 10 fördelar med att annonsera med Google Ads (tidigare Google AdWords). Bör Google Ads vara en del av ditt företags digitala strategi?
Content marketing del 3: Så får du engagerade och aktiva läsare
I sista delen av vår artikelserie om content marketing lär vi dig hur du får engagerade läsare som interagerar med ditt innehåll. Det är precis det du är ute efter.
Content marketing del 2: Så skapar du intressant och relevant innehåll
Med rätt typ av innehåll kommer fler av mottagarna bli kunder. Vi tipsar om hur du kan tänka och göra för att lyckas.
Content marketing del 1: Varför jobba med content marketing?
Varför ska du jobba med content marketing? Vi går igenom vad du har att vinna på att jobba aktivt med content marketing på din webbplats.