Ready to learn more?

Ready Digital bloggar om webb- & affärsutveckling

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Få har nog missat att GDPR, den nya dataskyddsförordningen, träder i kraft nu i maj 2018. Men har du koll på vad GDPR innebär för din digitala närvaro? I den här artikeln reder vi ut en del av begreppen och vad du behöver tänka på framåt.

Skapa en vinnande logotyp

Skapa en vinnande logotyp

Att skapa en logga till din verksamhet är värt att lägga tid på. Logotypen är ofta det som ger första intrycket av ditt varumärke, så du vill se till att den ger en professionell och enhetlig bild av ditt företag.

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Så här i början av året summerar säkert de flesta av oss året som gått. Vad tar vi med oss in i 2018 och kanske det viktigaste: hur kan vi som företagare koppla våra affärsmål till de digitala trender som gäller?

Annonsera i sociala medier

Annonsera i sociala medier

Annonsera i sociala medier för att nå din målgrupp, öka din försäljning och sprida ditt varumärke. Låt oss introducera dig till möjligheterna med annonsering i sociala medier!

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Få har nog missat att GDPR, den nya dataskyddsförordningen, träder i kraft nu i maj 2018. Men har du koll på vad GDPR innebär för din digitala närvaro? I den här artikeln reder vi ut en del av begreppen och vad du behöver tänka på framåt.

Skapa en vinnande logotyp

Skapa en vinnande logotyp

Att skapa en logga till din verksamhet är värt att lägga tid på. Logotypen är ofta det som ger första intrycket av ditt varumärke, så du vill se till att den ger en professionell och enhetlig bild av ditt företag.

Därför är en digital strategi så viktig

Därför är en digital strategi så viktig

För att få effekt av din närvaro online behöver du veta vad du gör och vilka mål du strävar efter. En digital strategi är grunden i all närvaro online. Vet du hur du tar fram en för din verksamhet?

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Så här i början av året summerar säkert de flesta av oss året som gått. Vad tar vi med oss in i 2018 och kanske det viktigaste: hur kan vi som företagare koppla våra affärsmål till de digitala trender som gäller?

De digitala kunskapsklyftorna ökar: Hänger du med?

De digitala kunskapsklyftorna ökar: Hänger du med?

Det räcker inte längre att ha en webbplats som presenterar företaget på ett trevligt sätt. För att bli konkurrenskraftig online behöver du hänga med. Här presenterar vi första steget mot en effektivare digital närvaro.

Så kan företag använda VR för att skapa kundnytta

Så kan företag använda VR för att skapa kundnytta

VR (Virtual Reality) kan användas för att ge ett mervärde till dina kunder genom att digitalisera olika upplevelser som annars är svåra att visa och beskriva. Vi funderar över fördelarna för olika företag.

Smelink spanar framåt: Digitala trender inför 2017

Smelink spanar framåt: Digitala trender inför 2017

2017 blir innehållets och användarens år. Men vilka trender är på uppgång? Vi har gått varvet runt på kontoret och tagit reda på vilka digitala trender du behöver hålla koll på inför det stundande nyåret.

Annonsera i sociala medier

Annonsera i sociala medier

Annonsera i sociala medier för att nå din målgrupp, öka din försäljning och sprida ditt varumärke. Låt oss introducera dig till möjligheterna med annonsering i sociala medier!

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Få har nog missat att GDPR, den nya dataskyddsförordningen, träder i kraft nu i maj 2018. Men har du koll på vad GDPR innebär för din digitala närvaro? I den här artikeln reder vi ut en del av begreppen och vad du behöver tänka på framåt.

Skapa en vinnande logotyp

Skapa en vinnande logotyp

Att skapa en logga till din verksamhet är värt att lägga tid på. Logotypen är ofta det som ger första intrycket av ditt varumärke, så du vill se till att den ger en professionell och enhetlig bild av ditt företag.

Därför är en digital strategi så viktig

Därför är en digital strategi så viktig

För att få effekt av din närvaro online behöver du veta vad du gör och vilka mål du strävar efter. En digital strategi är grunden i all närvaro online. Vet du hur du tar fram en för din verksamhet?

Skapa en vinnande logotyp

Skapa en vinnande logotyp

Att skapa en logga till din verksamhet är värt att lägga tid på. Logotypen är ofta det som ger första intrycket av ditt varumärke, så du vill se till att den ger en professionell och enhetlig bild av ditt företag.

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

En genomtänkt FAQ (vanliga frågor) kan ge dig både nöjdare kunder och bättre placeringar på Google. Men är den verkligen nödvändig för din hemsida, och hur skapar du den i så fall på bästa sätt?

Så skapar du ett proffsigt bildspel

Så skapar du ett proffsigt bildspel

Ett snyggt bildspel är perfekt för att presentera produkter, tjänster eller aktuella kampanjer på din hemsida eller webshop. Här går vi igenom vad du behöver tänka på det och hur du går tillväga.

Skapa en vinnande logotyp

Skapa en vinnande logotyp

Att skapa en logga till din verksamhet är värt att lägga tid på. Logotypen är ofta det som ger första intrycket av ditt varumärke, så du vill se till att den ger en professionell och enhetlig bild av ditt företag.

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Artikel först publicerad 2016, senast uppdaterad i augusti 2018 Om du vill ha din hemsida på olika språk finns det flera olika sätt att göra det på. Här listar...

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

En genomtänkt FAQ (vanliga frågor) kan ge dig både nöjdare kunder och bättre placeringar på Google. Men är den verkligen nödvändig för din hemsida, och hur skapar du den i så fall på bästa sätt?

Så skapar du ett proffsigt bildspel

Så skapar du ett proffsigt bildspel

Ett snyggt bildspel är perfekt för att presentera produkter, tjänster eller aktuella kampanjer på din hemsida eller webshop. Här går vi igenom vad du behöver tänka på det och hur du går tillväga.

Skapa en vinnande logotyp

Skapa en vinnande logotyp

Att skapa en logga till din verksamhet är värt att lägga tid på. Logotypen är ofta det som ger första intrycket av ditt varumärke, så du vill se till att den ger en professionell och enhetlig bild av ditt företag.

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Artikel först publicerad 2016, senast uppdaterad i augusti 2018 Om du vill ha din hemsida på olika språk finns det flera olika sätt att göra det på. Här listar...

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

Alla företag vill hamna överst i sökresultaten när potentiella kunder gör en sökning. Men hur vet du vilka sökord du har bäst chans på? Här är våra 5 bästa tips för att välja sökord och hur du undviker de vanligaste nybörjarmisstagen.

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

Alla företag vill hamna överst i sökresultaten när potentiella kunder gör en sökning. Men hur vet du vilka sökord du har bäst chans på? Här är våra 5 bästa tips för att välja sökord och hur du undviker de vanligaste nybörjarmisstagen.

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

Alla företag vill hamna överst i sökresultaten när potentiella kunder gör en sökning. Men hur vet du vilka sökord du har bäst chans på? Här är våra 5 bästa tips för att välja sökord och hur du undviker de vanligaste nybörjarmisstagen.

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Så här i början av året summerar säkert de flesta av oss året som gått. Vad tar vi med oss in i 2018 och kanske det viktigaste: hur kan vi som företagare koppla våra affärsmål till de digitala trender som gäller?

Vad är cookies?

Vad är cookies?

Nej, inte kakorna man äter. Internetkakor sparas på din dator när du besöker webbplatser. Men vad är de bra för och varför används de på nästan alla webbplatser? Vi reder ut begreppen.

Så väljer du rätt domännamn

Så väljer du rätt domännamn

När du ska starta en hemsida eller webshop är en av de första sakerna du bör göra att registrera en domän. Här får du ta del av knep som gör domännamnet tydligt och enkelt, lätt att komma ihåg och sökmotoroptimerat.

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Så här i början av året summerar säkert de flesta av oss året som gått. Vad tar vi med oss in i 2018 och kanske det viktigaste: hur kan vi som företagare koppla våra affärsmål till de digitala trender som gäller?

Smelink spanar framåt: Digitala trender inför 2017

Smelink spanar framåt: Digitala trender inför 2017

2017 blir innehållets och användarens år. Men vilka trender är på uppgång? Vi har gått varvet runt på kontoret och tagit reda på vilka digitala trender du behöver hålla koll på inför det stundande nyåret.

Trender inom webbdesign inför 2016

Trender inom webbdesign inför 2016

Webbdesign förändras ständigt och varje år dyker det upp nya trender. Vi tar fram spåkulan och presenterar 14 koncept vi tror kommer växa under 2016.

Vad är cookies?

Vad är cookies?

Nej, inte kakorna man äter. Internetkakor sparas på din dator när du besöker webbplatser. Men vad är de bra för och varför används de på nästan alla webbplatser? Vi reder ut begreppen.

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Digitala trender – är du ready för 2018?!

Så här i början av året summerar säkert de flesta av oss året som gått. Vad tar vi med oss in i 2018 och kanske det viktigaste: hur kan vi som företagare koppla våra affärsmål till de digitala trender som gäller?

Smelink spanar framåt: Digitala trender inför 2017

Smelink spanar framåt: Digitala trender inför 2017

2017 blir innehållets och användarens år. Men vilka trender är på uppgång? Vi har gått varvet runt på kontoret och tagit reda på vilka digitala trender du behöver hålla koll på inför det stundande nyåret.

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Få har nog missat att GDPR, den nya dataskyddsförordningen, träder i kraft nu i maj 2018. Men har du koll på vad GDPR innebär för din digitala närvaro? I den här artikeln reder vi ut en del av begreppen och vad du behöver tänka på framåt.

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Artikel först publicerad 2016, senast uppdaterad i augusti 2018 Om du vill ha din hemsida på olika språk finns det flera olika sätt att göra det på. Här listar...

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

En genomtänkt FAQ (vanliga frågor) kan ge dig både nöjdare kunder och bättre placeringar på Google. Men är den verkligen nödvändig för din hemsida, och hur skapar du den i så fall på bästa sätt?

Vad kostar en hemsida?

Vad kostar en hemsida?

Vad kostar en hemsida? Det är en fråga många företag ställer sig när de står i begrepp att välja webbyrå. Vi reder ut hur mycket du kan förvänta dig att få för pengarna.

Vad är cookies?

Vad är cookies?

Nej, inte kakorna man äter. Internetkakor sparas på din dator när du besöker webbplatser. Men vad är de bra för och varför används de på nästan alla webbplatser? Vi reder ut begreppen.

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Få har nog missat att GDPR, den nya dataskyddsförordningen, träder i kraft nu i maj 2018. Men har du koll på vad GDPR innebär för din digitala närvaro? I den här artikeln reder vi ut en del av begreppen och vad du behöver tänka på framåt.

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Artikel först publicerad 2016, senast uppdaterad i augusti 2018 Om du vill ha din hemsida på olika språk finns det flera olika sätt att göra det på. Här listar...

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

Ska du ha en FAQ på din hemsida?

En genomtänkt FAQ (vanliga frågor) kan ge dig både nöjdare kunder och bättre placeringar på Google. Men är den verkligen nödvändig för din hemsida, och hur skapar du den i så fall på bästa sätt?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Vad innebär GDPR för din webbplats?

Få har nog missat att GDPR, den nya dataskyddsförordningen, träder i kraft nu i maj 2018. Men har du koll på vad GDPR innebär för din digitala närvaro? I den här artikeln reder vi ut en del av begreppen och vad du behöver tänka på framåt.

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt

Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Hemsida på olika språk: Så översätter du på rätt sätt Artikel först publicerad 2016, senast uppdaterad i augusti 2018 Om du vill ha din hemsida på olika språk finns det flera olika sätt att göra det på. Här listar...

Webshop del 4: Det lilla extra

Webshop del 4: Det lilla extra

En webshop som publicerar egna guider och tips hamnar högre på Google och får nöjdare kunder som handlar mer. Vi berättar hur du kan bjuda på din expertis.

Webshop del 1: Produkter

Webshop del 1: Produkter

Om det är enkelt att söka, hitta och välja rätt produkter i din webshop blir det roligare att handla. Följ våra råd så får dina kunder en bättre upplevelse.

Ta snygga produktbilder till din webshop

Ta snygga produktbilder till din webshop

Bra produktbilder är ett måste för dig som driver webshop. Vår guide hjälper dig att ta produktbilder som lyfter fram dina produkter på bästa sätt, utan allt för dyr eller komplicerad utrustning.

Webshop del 4: Det lilla extra

Webshop del 4: Det lilla extra

En webshop som publicerar egna guider och tips hamnar högre på Google och får nöjdare kunder som handlar mer. Vi berättar hur du kan bjuda på din expertis.

Webshop del 1: Produkter

Webshop del 1: Produkter

Om det är enkelt att söka, hitta och välja rätt produkter i din webshop blir det roligare att handla. Följ våra råd så får dina kunder en bättre upplevelse.

Webshop del 4: Det lilla extra

Webshop del 4: Det lilla extra

En webshop som publicerar egna guider och tips hamnar högre på Google och får nöjdare kunder som handlar mer. Vi berättar hur du kan bjuda på din expertis.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få våra blogginlägg och tips via vårt nyhetsbrev, som kommer ut några gånger per år!
Genom att ange din e-postadress så samtycker du till att vi skickar dig nyhetsbrev.
Vi lämnar inte ut din adress till någon annan. Du kan när som helst avregistrera dig från fortsatta utskick.


Lämna följande fält tomt